Marketingová rychlovka z Holešovic – červenec 2025
Červencový speciál: Best practices, aneb jak by měla fungovat vaše mediální agentura?
V digitální reklamě dnes nestačí jen spustit kampaň. Firmy oprávněně očekávají proaktivní přístup, přehled o aktuálních možnostech i zodpovědné nakládání s rozpočtem.
Dobrá mediální agentura se pozná podle toho, že přemýšlí strategicky, hlídá detaily a dokáže doporučit nejlepší řešení v kontextu konkrétních cílů. Tady je přehled postupů pro nejčastější typy kampaní, které by měly být standardem.
Brandové kampaně – RTB
RTB kampaně jsou dnes základem efektivního budování značky v online prostředí. Umožňují velmi přesné cílení

, práci s pokročilými daty a kombinaci různých formátů tak, aby kampaň dosáhla maximálního zásahu i viditelnosti.
Jak k RTB přistupuje zodpovědná agentura?
- Jasně si stanovuje cíle a KPIs: brand awareness, návštěvnost webu, CPM, CPC, CPA.
- Doporučuje vhodné formáty: video a velké formáty jako branding či mobilní branding pro úvodní oslovení a menší formáty pro remarketingovou fázi.
- Pomáhá určit správnou cílovou skupinu, kterou chcete oslovit, a ověřuje, zda ji lze zasáhnout skrze dostupná RTB publika (například pomocí publik ze Seznamu, Cpexu či Cavixa).
- Na základě cílů a velikosti cílové skupiny doporučuje odpovídající výši rozpočtu.
- Sestavuje vhodný mediaplán a zajišťuje správné nastavení kampaní (brand safety, viditelnost formátů, strategie bidování).
- Sleduje aktuální trendy, zkouší nové formáty jako CTV, DOOH či audio reklamy a pravidelně vyhodnocuje jejich efektivitu.

Brandové kampaně – Youtube
Reklama na Youtube je dle mého názoru samostatná kapitola. YouTube je dnes jedním z nejefektivnějších nástrojů pro vizuální komunikaci značky. Správně nastavená kampaň kombinuje kreativní přístup s kvalitním cílením a dokáže zasáhnout publikum ve chvíli, kdy je nejvíce vnímavé.
Každá agentura by měla plnit minimálně následující kroky.
- Pravidelně kontroluje Youtube kanály, na kterých se reklama zobrazuje.
- Zaměřuje se na instream formáty, upozadí méně efektivní In-feed a Shorts reklamy.
- Doporučuje kombinaci kratších (6s, 15s) a delších (30s+) videí. Kratší videa jsou ideální pro nepřeskočitelné reklamy. Ta delší mohou být vhodná pro již zainteresované osoby.
- Ke každému videu přidává vhodné texty a CTA, které podpoří reklamní sdělení.
- Testuje různé varianty cílení, nesází vše na jednu kartu.
- Aktivně hledá možnosti, jak klientovi přinést něco navíc. Např. pokud se omezí zobrazení reklamy pouze na TV zařízení, jde vlastně o klasickou televizní reklamu za zlomek její ceny.

Výkonnostní kampaně
Správná agentura se zaměřuje na komplexní přístup, který pokrývá všechny klíčové kroky od nastavení základních kanálů až po pokročilé optimalizační techniky a práci s daty 
1. Zajišťuje základní PPC pokrytí (Sklik, GAds, Meta).
2. Pomůže zvolit vhodná KPIs, která odpovídají cílům kampaně, fázi nákupního procesu a typu produktu.
3. Na základě přesného měření vyhododnocuje výsledky a průběžně optimalizuje nastavení kampaně.
4. Testuje různé optimalizační strategie a hledá neustále prostor pro zlepšení.
5. Vyhodnotí, zda se vyplatí využít dynamický remarketing pomocí sofistikovaných nástrojů (Criteo, RTB House).
6. U výkonnostního RTB využívá DMP, používá hyperzacílení na menší cílové skupiny s vysokou frekvencí a pracuje s lookalike publiky.

Školení: důležitý krok k efektivní spolupráci
Školení je klíčové na obě strany. Agentura by měla mít produkt nebo značku co nejlépe navnímanou, aby porozuměla cílovému zákazníkovi a mohla kampaně stavět na reálných motivech a potřebách. Stejně tak klient by měl rozumět základním principům reklamních nástrojů, které agentura používá. Jedině tak může správně vyhodnocovat jejich efekt a smysluplně nastavovat cíle.
Pokud zvažujete spolupráci s agenturou, doporučujeme se předem proškolit. Získáte tak lepší přehled o možnostech a budete se při výběru agentury rozhodovat na základě relevantních informací.
Doporučit můžeme určitě agenturu Besocial, která nabízí komplexní školení s názvem Online 360 zaměřené na praktické pochopení digitálního marketingu:
· Principy a specifika jednotlivých online kanálů
· Jak funguje cílení reklamy
· Kolik online kampaně skutečně stojí
· Co všechno obnáší spuštění a správa kampaní
· Jak přistupovat k online marketingu a jak ho vyhodnocovat
· Tipy na užitečné nástroje, které šetří čas i peníze
Školení vedou zkušení matadoři českého online byznysu Petr Volf a Štěpán Trnka. Kromě Online 360 pořádají také workshop Marketingový a digitální brainstorming , který se věnuje řešení konkrétních problémů, se kterými se můžete v digitálním marketingu potýkat. V případě zájmu je neváhejte kontaktovat třeba na LinkedInu.

Děkujeme za pozornost!
Líbil se vám náš newsletter? Neváhejte ho přeposlat svým kolegům – mohou se k odběru přihlásit prostřednictvím tohoto odkazu. Připomínáme, že minulá vydání naše newsletteru najdete na našem blogu. Newsletter se budeme snažit neustále vylepšovat a oceníme tak vaše případné podněty. Pokud by vás zajímalo nějaké specifické téma, určitě nám dejte vědět.
PS: V červenci a srpnu máme od marketingových novinek pauzu, toto je speciální vydání. Pokud máte k online reklamě nějaké dotazy, neváhejte se mi ozvat, rád pomůžu.
Máte dotazy?
Neváhejte mě kontaktovat na emailu strachota@cavixo.cz nebo nás navštivte na našem webu cavixo.cz.





Děkujeme za pozornost!